1 december

Jag kan inte fatta hur fort månaderna bara sveper förbi! :O Känns som de nyss va gröna löv på träden och nu är dom snöklädda?! När hände de och i vilken värld har jag vart i?! :p  Idag är första dagen på väldigt länge som solen skiner, riktigt härligt! Allt känns mycke lättare och gladare när de är sol. :) Är de knäppt av mig att redan längta efter sommaren?
Jag vet inte varför men i år är första året jag inte alls längtar till jul, jag skulle inte bli ledsen om vi hoppade över hela december. Känns konstigt men så är de alla fall. Är inte julen lite överskattad? Julmaten är väl inget speciellt, köttbullar kokpotatis, sill, skinka, korv, tunbröd m.m va är de som är så speciellt? De är juh ändå saker som är del av den svenska husmanskosten och som äts ofta ändå. Se kalle som man har sett ja i mitt fall 18 gånger förut, samma sak som när jag va 3 år. Hm... Skulle vilja göra nåt helt annorlunda iår, typ åka till ett land där de är sommar så man kan bada eller ligga på stranden medans man väntar på julklapps utdelningen. Äta typ kinamat istället för julmat. Vad är de som säger att de ska va samma gamla visa år efter år efter år? Man vet precis vad man kan vänta sig av den 24 december varje år. Ja jag vet inte jag kanske tänker för mycke, jag hoppas alla fall att jag hinner börja se fram emot jul lite innan de är dax. Tänka sig, en hel månads förbredelser för en dag när en liten skäggig gubbe föddes för mångamånga år sen. Knäppt!





I hope I get a Christmas miracle this year!



Kommentarer
Madde

Men guuud människa :O KOM HIT SÅ SKA JAG NOG SE TILL ATT DU FÅR LITE JULSTÄMNING INOM DIG ;)!!!

2009-12-03 @ 19:30:44
URL: http://maddemoe.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0