Sjukt läskigt sak som jag va med om igår!!

Fan va jag va med om en läskig sak igår föresten!! :O Skulle hämta mamma hos Anders för hon hade vart där på glögg.
När jag kommer och kör på vallaleden heter de va? Asså vägen man tar från mig om man ska åka till stan. och typ där när man har som kört förbi ica så står de en man mitt i vägen med en orange kappa typ med reflexer på överarmarna. Så jag tänkte att de kanske hade hänt nåt så jag saktar ner eftersom han står och viftar mitt i vägen på en 70 sträcka.
När jag kommer lite närmare så ser jag ingen bil i diket eller nåt annat så jag vevar ner rutan bara lite och tänker trycka på all lock, eftersom jag märker att han verkar vara full eller nåt. Han är väl i 25 års åldern. Så han kommer fram till dörren och frågar om jag kan skjusa han och hans kompis som står lite längre bort. Jag undrar vart dom skulle, och han sa statiol. Men jag märker att han inte luktar nån alkohol och hans ögon är as läskiga, han står där och pratar med mig med hans ögon ser ut som om han inte riktigt är me. Svårt att förklara med de va en riktigt obehaglig blick. Så då fattar jag att de är inte alkohol han är påverkad av utan nåt annat.
Jag säger till han att de är inge långt till macken vilket han då svarar att de va de vist de. Jag sa att jag skulle till flyget och att de va åt helt fel håll. (vilket jag inte skulle, men va fan må juh dra till med nåt!). Så jag lägger i ettan och börja köra där ifrån men då kommer hans kompis springandes ut framför bilen, men som tur va hade jag inte fått upp farten men jävlar vad nära de va att jag körde på han.
Sen så försökte jag köra om killen men han sprang och ställde sig framför bilden hela tiden, men sen kom jag iväg. Så står de en bil stilla mitt i vägen och jag tänker uppgivet va fan är de nu då?! Så jag kör om han, och då är de en gubbe som sitter i mobli och jag antog att han ringde polisen Tack och Lov!! Så jag hämtar mamma heelt sakis! Kunde inte hålla foten stadigt på gasen. Så när vi är påväg tillbaka så står de två polisbilar med blåljusen på och massa poliser där. Ena killen ligger i diket (han som sprang framför bilen) Och den andra kommer gåendes med 3 poliser och handbojor. Rätt åt dom!!
Fy i helvete va obehagligt de va! För efteråt tänkte jag att de va inge långt till macken, de va bara typ -7, plus att macken har lagt ner så jag förstår inte vad dom skulle göra där?!
Då kan man inte hjälpa att tänka vad deras igentliga mål va med de hela OM jag hade gett dom lift?! hua!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0