Frisörs äventyr

Idag var det dax att klippa sig igen. Vanligt vis brukar ja va lite små nervös att klippa mig för vem vet hur man ser ut när man lämnar salongen. Men idag va ja lite exta nervös för min frisör som jag brukar ha är tjänstledig till maj. Så ja fick anförtro mitt hår till någon annan.
Väl inne i salongen så tänkte ja att ja skulle studera frisören lite innan så ja skulle veta va ja skulle förvänta mig. Min första tanke va nu kutar jag! Hon såg blyg ut, försiktig och lite ovan nybörjare, Jag vill juh ha nån som är erfaren och kunnig. Satt mig i stolen när det va min tur, berättade att ja funderade på lugg och att ja inte ville klippa så mycke på längden. Sen när klippandet skulle börja sa hon att de va slitet och undrade om hon skulle klippa bort allt? ja undrade hur mycke allt va och hon sa ca 1,5 dm, Nej för i helvete tänkte ja äru dum eller?! (inte för att va taskig men de skulle ta ca 2 år för mitt snigel hår att växa tillbaka) Så ja sa lite snällt men dock så chokad näe inte så mycke max halva de. Första klippet med saxen höll ja andan.

Men nu sitter ja här med nyklippt hår och är nöjd all well that ends well :D




                                             


Kommentarer
Emelie

SNYGGIS, det är vad du är :D

2009-01-05 @ 18:26:11
URL: http://emelieharaldsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0