Aussie bbq

Jag vet att jag är kass på att uppdatera men ni får ha lite överseende! :) Måste låna Pelles dator och då kan man inte lägga upp bilder och då är de juh inte lika kul eller? :)
Aja nu har vi snart bott i våran lägenhet i en månad!! Galet va?! Tiden går så sjukt fort. De senaste dagarna har de vart kalas fint väder verkligen så de har blivigt en hel del solande! Äntligen! :P Så nu har jag fått tillbaka min bruna färg igen.
I Söndags va de Anzac day här vilket är en stor helg dag då man ska hedra de stupade i alla krig som Aus har vart med i plus krigs veteraner och alla som är nu ute i krig, är massa parader och sånt under hela dan med krigsvetteraner och sånt. Vi va bjudna till Jimmys jobbar kompis som hade födelsedag firande (38år) plus Anzac days firande så de va grillning och massa folk som samlades i deras trädgård. Kul va de att träffa massor av Jimmys jobbar kompisar för dom va riktigt sköna. :D Men jag vet inte riktigt hur jag ska förklara en riktigt Aussie bbq för de är nåt man måste uppleva för att förstå hur underbart skönt attityd de är på sånna! Från små barn till gammel mormor samlas och grillar dricker snackar och man är alltid så otroligt välkommen. Jag kände inte nån som skulle på de men alla pratar med alla som om vi kände varandra i alla år i princip. Älskar Aussie bbq! Hade en riktigt trevlig eftermidda och kväll. När vi va klar där vid 8 kanske så åkte vi hem och bytte om för en natt på stan, blev down under bar. En backpacker/student bar med skön musik och roliga tävlignar! :) De sköna är att alla natt klubbar och barer är öppna till 5 på natten om inte längre så man behöver inte ha nån brådis ut. :) Går man ut 12-1 nått så räcker de lätt. :) Östersund kanske ska prova att ha öppet till 3 i alla fall?
Nu får de räcka tills vidare men jag ska försöka att skriva oftare. :)


Kommentarer
agneta

Makes me happy to see you happy ;-)

2010-04-28 @ 11:23:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0