Fucking "vård"central!

Asså jag blir gaaaalen på vårdcentralen, de spelar fan ingen roll vart i detta land man befinner sig men inte fan är man välkommen att boka tid när man behöver de. VARJE gång jag ringt dom vilket kanske är fyra gånger max i mitt liv är de ett jävla problem!
De två senaste gångerna först i våras när jag va nära att hugga huve av mig för de kliade så förbannat av pollen så fick jag lyssna på en robot röst som sa att de bara fans en telefon tid två timar senare. Okej så tog jag den, hinner ange mitt personnummer till kärringen på andra sidan luren då hon säger att nehedu lilla gumman du är inte skriven på den här vårdcentralen. Nehe vart är jag skriven då eftersom jag itne hade valt nån, ja de visste hon inte ajaj de är historia nu.
Men så har jag samma samtal med en dam idag igen men den här gången i lindesberg för en hälsokoll att
 - Ja du är inte skriven här så jaa... sa hon, (men nu vett ni hade jag gjort min läxa och vet att enligt lag så måste dom ta emot mitt samtal om jag väljer att ringa deras vårdcentral).
Så jag sa jaha så du menar att jag nu inte kan boka tid hos dig?
- Jo nja du måste flytta över ditt vårdregister.
Okej hur gör jag de då?
- Har du en dator så kan du göra de på den.
Jo de förstår jag men vad googlar jag då? Flytta vårdregister eller www.vårdregister.se eller vad?
Näe de fick jag inge vettigt svar på utan mest bara nåt mummel. Så jag struntade i de och började förklara varför jag kände att en tid vore lämplig. Jo då kunde hon ställa mig i väntekö för hon hade inga tider sa hon väldigt nöjt. Men se de finner jag mig inte i, så jag frågar:
Okej hur länge tar de innan jag får en tid då? månader? år?
 Då blidde de tyst ett tag, och ett nja slank igenom hennes läppar.. Sen ville hon veta va jag hade problem med och rabblade upp de igen. Men denna gång verkade hon äntligen lyssna och frågade till och med frågor, hör och häpna. Efter mycke om och men så har jag nu en tid nästa vecka. Va de så jääävla svårt undra jag?! Får juh tuppjuck! Man går väl för fan inte till hälsocentralen som onsdags nöje bara för att man inte har nå bättre för sig. Man bokar väl tid av en anledning!!!!
Sen skulle hon väl inte dö av att låta lite trevlig. Så nu försöker jag hiitta vart man ändrar vårdregister så jag slipper den igen....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0