Vilket slöseri!

Vart på mitt andra möte på ett företag som jag blev skickad till istället för arbetsförmedlingen.
Hur svårt kan det vara att skapa ett vettigt program för arbetssökande? De är helt sjuukt hur patetiskt det är de jag nu har gått på två veckor i rad. Hur kan man ha gruppmöten med ca 10 pers med olika behov? De är en äldre herre vars arbetsplats har gått i konkurs och sen är det en drös med unga som inte har gjort nåt efter gymnasiet, altså personer på heelt olika nivåer och behov. Men där står de en brud och ska ha en "klass" om hur man skriver ett cv, eller som idag personligt brev. Jodå de låter väl inte så dumt kanske ni tänker. MEN de är så fruktansvärt dåligt upplagt! För de första så finns de inte någa rätt och fel hur man skriver sitt cv anser jag, enbart riktlinjer. Men de håller inte donnan med om, utan hon frågar vad vi har högst upp. Ingen säger nåt. När en vågar yttrasig och säger vad den har högst upp på sitt cv så lägger hon huvet på sne klistrar på ett fejk leende och säger; jaa näe inte riktigt så, nån annan som har förslag? De kryyper i kroppen på mig när jag lyssnar på denna människa! Jag kommer därifårn förbannad och frustrerad. Nu när jag måste gå på skiten så vill jag ha något vettigt ur de hela för annars är de väl ändå ingen mening? Hon pratar till oss som vi vore dagisbarn. Kan fan inte äns gissa hur frustrerad karln där måste vara!

Tänker inte skriva ut företagsnamnet för så elak är jag inte så jag hänger ut på de sättet. Än alla fall.


Kommentarer
agneta

Klokt och bra skrivet......

2012-01-11 @ 15:28:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0