Byron

Sorry for dalig uppdateraing.. Nu ar vi i Byron Bay pa ett riktigt mysigt hippie hostel. Vi ska ut och padla kajak idag igen for igar va de fan 2 meter hoga vagor minst! Trodde jag skulle do, men nu efterat da jag overlevde sa va de verkligen en upplevelse! Nar vi skulle in till stranden igen sa skulle man liksom surfa pa vagorna med kajaken meen de gick juh som de gick och en stor jakla vag skoljde over oss och jag visste inte va som va upp eller ner fram eller bak i minst 20 sek och undervatten sa ar de stort lange. :p
Idag ska vi vidare upp till Surfers Paradise och bo pa ett billigt hotell i 3 natter. Ska faktiskt bli skont att fa bo sjalv i nagra natter sa man kan fa sova utan att bli stord av snarkningar eller att folk kommer hem sent efter en party kvall m.m. :)
Btw sa ar de eller har vart hela dan igar, vet inte riktigt hur de ar idag, tsunami varning efter jordskalvet i chile sa vi har blivigt varnade att halla oss ifran stranderna och halst ifran hela ostkusten men de gar juh inte i vart fall men. :p Igar kvall sa hade som sankt varningen en aning och kanske ta bort den helt nu pa morgonen sa jag ska in och kika nu hur de ligger till med de. :)

Lite bilder fran bluemountins

ah blev bara en tog som javla tid! Se resten pa fejan
Saknar er dar hemma men jag langtar inte hem! :D

Blue mountins

Hade en kalas bra dag igar uppe i Blue mountins med Jimmy. Gick i regnskogen akte skylinen och massa sant, vi ville aka till grottorna men bi hann inte de.. Imorgon drar jag till Sydney for att bo pa hostel en natt sen pa torsdag drar vi till Byron. :) Antligen borjar resan norrut, lar bli en lang bussresa men jag har trevlig sallskap sa de ska nog ga bra. Nae nu ska jag nog sova imorgon blir de att packa sen aka ivag. Bilder fran bluemoutins kommer imorgon troligen.

Solig sondag

Kan inte pa sta att jag har na problem med sondagar har borta, har haft/har en riktigt bra en. :) Solen skiner pappa ar och gar drapar-rundan sa jag ar sjalv i lagenheten spelar musik och ligger pa ballan och solar. Funderar att ga ner till poolen en svang och ta ett dopp. Min branna ar mycke battre men har borjat flagna lite redan i ansiktet men jag har haft pa 30 solskydd sa de borde va lugnt. :) Har lyssnat klart pa 4 twilight boken, riktigt bra! Men ska de verkligen komma en femma?

Lyssnar pa Michael Jacksson och dansar runt i bikini och en tunskjorta medans solen skiner in mumms!

En klok kvinna en gang skrev till mig

Om man tänker som alla andra, beter sig som alla andra och får resultat som alla andra ... Då är man normal.

Vem fasen vill vara normal?
Som att vara en bit av alla andra men inte sig själv. För om man är sig själv då är man unik, och unik är du av definition, för det finns bara du som är du i hela världen - världsklass! Gäller detta för individer, förhållanden, företag, organisationer och nationer?
Och på vilket sätt skapar man VÄRLDSKLASS specifikt?
VÄRLDSKLASS i det man
VILL, i det man GÖR, i det man ÄR?

Jag tanker va varldsklass, jag tanker inte som alla andra, gor saker som inte alla andra gor men jag ar bra anda! ;)

naturell yogurt

Jahap texten jag skrev forsvann sa da provar jag val igen..
Har legat med yogurt pa mina ben hela eftermiddan skont va de till jag va tvungen att tvatta bort de.. hade jag kunnat sa hade jag tappat upp ett bad me de :p. Imorgon ska jag till Bondi for en barbeq eller hur de stavas. Har blivit medbjuden av en kille som jag va pa samma flyg som mig fran stockholm :), hans hostel hade fixat de och han bjod med mig sa de blir sakert super trevligt. :) De ar han jag ska vidare upp med sen. :) Men ni kan hoppa upp och satta er pa att jag tanker kleta pa massor av +30 solkram imorgon! Nu ska jag sova, jag lever juh i framtiden vett ni sa jag har redan upplevt torsdag den 18 feb :).

olja efter rakning

Sol idag och +42 i solen sag jag just. Har legat pa stranden och njutigt idag, nar jag kom hem sa kande jag att smalbena brannde och va obehaglig och mycke riktigt va dom kalas branda... Hade glomt att jag hade sporjt in bena i morse med olja efter att ha rakat dom....Smaaart tjej att glomma de. Sa nu sitter jag har och haft frusna pasar med kinoa pa bena. Men ska val inte klaga, har fatt farg pa kroppen dock kanske inte den jag onskade men de ar alla fall nat! :p Pappa kommer skratta at mig nar han kommer hem.

Bla himmel

Himlen ar oskyldigt bla, antligen sa har jag fatt sett sooolen! Ar lite rod om nasan men annars sa ar de gott. Har vart pa resa med pappa som sagt in i jungeln och pa smala smala skogsvagar och huksflux kan de komma en stor fet timmer-lastbil som man moter i hogfart pa en smal och sjukt krokig vag. Trodde fan att om jag inte skulle bli kottfars sa skulle jag latt da av hjartatack! Men jag lever och mar bra. Holl andan i sakert en timme kandes de som medans pappa tranade sina rallysvangar. Mamma hade blivigt GALEN men lugn bara lugn allt ar bra nu haha. Nu ar vi alla fall pavag tillbaka och de ar soft att kuna anvanda datorn i bilen. :) Har kontakt med en kille som jag under veckan kommer att aka norrut med en som jag tydligen akte med fran stockholm haha, varlden ar bra liten anda.
Vissa mannsikor gor mig TOKIG!! Meeen de ar val bara le och va glad och forsoka undvika dem ;).

Hemma bra men borta ar faktiskt bast!

Oversvamning!

Jag har nog aldrig sett sa har mycke regn pa en och samma gang! De bara OSTER ner. Som sagt sa foljde jag me pappa idag for att aka soder ut pa hans jobbresa, men nar vi hade ca 2 timmar kvar till dit vi skulle sa va de en laang ko med massa bilar da fick vi veta efter en stund att de lag ca 4 meter vatten pa vagen langre fram och att de va ingen chans att vi skulle ta oss igenom idag. Sa de va bara att vanda och nu ar vi pa vag tillbaka till Wollongong. Fick juh lite spanning idag alla fall. J Sag oxa en bil som va fast under massa stenar som hade rasat ner pa vagen. Idag ar de mycke vader kan jag medelsa. :p Vagar ar stangda at alla hall och kanster och pa radion sager som att stanna inne och hamta barna fran skolorna. Far se nu da va vi far uppleva pa vagen hem.

Och nej de brukar inte vara en sjo dar utan kosor brukar beta dar! ;p

Va ar detta for vader?!

Vad ar detta som Australien bjuder pa? SPO regn i tva dagar nu jag vill juh ha soool sa jag slipper min bleka hud. Men de ar anda 23 grader varmt sa jag kan inte klaga allt for mycke. Igar va vi till en narliggande stad och gick och kikade for att undkomma allt vatten, sen nar jag kom hem ringde Gabbi sa da tog jag taget in till Sydney och sen farjan ut till Manly och at middag med hon och hennes syster och pratade lite planer. Vi hade tankt hyra en campervan men de blev for dyrt och for fast for min del eftersom jag vill jobba langst vagen. Sa nu har jag bestamt mig for att kopa ett busspass istallet. :) Sa i slutet pa veckan aker jag nog vidare upp till Byron bay. :) Imorgon sa aker jag ivag med pappa soderut for en jobb resa, kan bli kul att se lite jungel eftersom de anda tankt regna imorgon oxa.. Har legat och lyssnat pa twiligt mest hela dan, riktigt bra maste jag lite motvilligt erkanna. Och jennie jag kan forsta varfor du gillar Jakob bast haha. :p Nu ar varan hemgjorda pizza klar sa nu blir de middag. Jag vet att de ar klent med bilder men hur kul ar de nar jag ar blek och de sporegnar. Lovar dock att de kommer, ni kanner juh mig som om jag skulle kunna lata bli?! :D

Happy Valentines Day! <3

Pigg

Okej nu ar jag utvilad igen. :p Resan gick bra sista flyget pa 14 timmar va sjukt segt och jag fick ont i svanskotan men planet mellan bryssel och abu dhabi va kalas!! Blev uppgraderad till buissnes class sa jag hade en stol som man kunde falla ner sa de blev en sang och sa fick jag champange och jordgubbar innan vi lyft. Sa himla skont, i framtiden sa ska jag nog kanske lagga ner de extra pengarna for en buissnes class latt vart tror jag om man ska pa en lang resa. :)

Idag har de vart sjukt varm +44 grader i solen va de nyss men nu har de borjat blasa och de sags att aska ar pa vag in men de ar fortfarande ca 30 grader sa de ar skont. Har vart runt i wollongon med pappa och shoppat lite ett par solbrillor och ett par battre skor. Sen va vi ner till stranden for att kika, valdigt fin strand sa dar kommer jag ligga imorgon och vadret tillater. x) Har oxa skaffat Australien nummer och en bank kort.
Ska ringa Gabbi ikvall for att hora nar resan norrut ska borja och lite sant. Men de ar sa sjukt harligt att vara har! Lite konstigt kanns de men som hemma anda. :) Onskar att ni oxa kunde vara har for att uppleva de har! :)
Just nu sa spelar pappa musik och skalar rakor, men nu ska jag satta mig i solen som kom just fram igen och lyssna pa twilight 3an. :)
Och JA jag kanner mig som en albino! Huvva va javla blek man igentligen ar, man marker inte de hemma nar alla andra ar minst lika bleka men hua har kanns de som om jag lyser haha! De ska jag jobba pa. :p

Sydney

Kan medela att jag ar framme nu ANTLIGEN!!! Men jag ar saaa trott efter resan och dagen aventyr sa min hjarna ar inte tillrackligt vaken for att skriva mer an sa idag. Men kommer jag lovar nar jag har fatt somn. Men nu kan andas ut jag lever och planen holl sig i luften hela tiden som tur va!

Stockholm

Nu har de inte blivigt mycke skrivet och de kommer de nog kanske inte bli heller förns jag är framme.  :p Om en kvart kommer morfar och ska skjutsa mig till flyget och jag ska tillbringa hela dan och natten i stockholm med mamma sen imorgon vid tolv så flyger jag vidare. Hua vad de känns konstigt att lämna östersund och alla men de kommer bli sjukt kul!! :D
Igår hade jag världens bästa dag!! Va ute och promenerade på isen med Sissi underbart härligt väder -2 och strålande sol! Vi gick in till stan tog en fika och gick tillbaka, sen blev de kinamat på kvällen och packning. :) Hinner inte lägga upp bilder från igår men kanske hinner göra de ikväll om jag får låna en dator. Så från och med nu så kommer detta bli lite av en reseblogg där ni kan följa mig på mitt äventyr om ni skulle vilja. :) Loove you all!

Overkligt

En bra dag idag. Hämtade upp Sissi på skolan vid 12 så for vi upp på lillänge för att kika på bärbara datorer. Funderar på att köpa en sån liten som jag kan ta med till Oz, känns som de skulle vara väldigt behändigt med tanke på att vi ska bila och så men jag har inte bestämt mig. Ska kolla runt på nätet lite först och kolla hur billigt jag kan komma undan med. För jag vill juh ha så mycke pengar som möjligt att resa för såklart! :)
Sen så va vi in på liljas ateljé för att Sissi skulle kolla om hennes klänning hade komigt i rätt färg, de hade den! Den va riktigt snygg må jag säga. :) Sen va vi och tränade såklart. Så nu har jag ätigt middag och är slut och ska nog krypa ner i soffan och hoppas att de är nå bra på tv. Har börjat packa nu, eller jaa jag är typ klar mamma ville att jag skulle börja medans hon är hemma. Hon åker nämligen till stockholm redan på lördag morgon. Bara lite små saker kvar som jag ska fixa på stan imorgon va tanken. Kan inte fatta att jag ska åka, kan inte fatta att nästa vecka den här tiden är jag typ i sydney! TOPPEN men OVEKLIGT!

7 days

I lördags va jag och 10 andra tjejer på bio och såg Avatar. Och tusan vad bra den filmen va! Den ligger lätt bland dom top 3 bästa filmerna. :) Va ute och åt med Sissi, Ida, Hanna och Jennie på sammuri först sen anslöt sig resten av brudarna. Efter filmen så gick vi till Goa där ett band spelade och massor av folk va. Vid ett så drog vi till Larrys och dansade. En riktigt lyckad kväll! :)

Idag är de prick en vecka tills jag åker!! Kan fortfarande inte fatta att jag verkligen ska de :p Men jag har städat mig garderob idag och börjat packa lite. Nästa vecka den här tiden sitter jag på en flygplats i bryssel.
Ska snart in till stan för att fixa lite saker sen ska jag fika med Sissi och Jennie. :) Kan oxå medela att de va -29 grader här hemma igår, fick va eldvakt så att huset skulle va någolunda varmt. I köket va de skönt eftersom vi eldade i köksspisen men vardagsrummet och resten av nedervåningen va svinkall! Idag är de bara - 15 så de är inte så farligt. De sägs att feb ska bli den kallaste månaden som sagt, men de spelar mig ingen roll xD