Hösten

Nu är det i rullning. Till hösten kommer jag söka till sjuksköterskelinjen på umeå universitet. Har anmält mig att läsa in matte B och naturkunskap B så jag är behörig när det är dax att söka. Kommer läsa de två ämnena på distans så jag kan läsa de på tio veckor istället för typ tio månader :p. Varför jag väljer sjuksköterska är för att jag tycker om att hjälpa människor och att det finns på tok för många otrevliga sjuksyrror. Sen nästan starkaste anledningen är att det är väldigt lätt att få uppehållstillstånd i Australien som sjukvårdare. Det underlättar väldigt för när vi vill flytta dit. :)



Kommentarer
Anonym

:-) good thinking! dessutom lätt att få arbete även i sverige!

2012-11-29 @ 19:19:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0