Ändrat spår

Nu när det nya året är kommen så kände jag att jag verkligen behövde fundera på vad jag vill göra. Vill jag verkligen bli sjuksyrra? Kan jag tänka mig att jobba med de? Och svaret blev NEJ! Så de är ju jävlit dumt att plugga 3½ år ta lån till något man faktiskt inte äns vill bli. Så nu har jag funderat och kommit fram till att det jag verkligen vill är att bli hudterapeut. Det har jag velat länge att kunna öppna eget och jag är intresserad av skönhet och hur kroppen fungerar och så. Så jag ska söka till Elisabeth skolan i Stockholm en privat skola där man får lära sig allt från hur kroppen fungerar till att ge sminkningar till företagsekonomi. Så det är sååå mycket mer än bara ge ansiktsbehandlingar. Sen är hudterapeut internationellt vilket är viktigt eftersom våran plan är att flytta till Australien mööjligen Usa när vi är färdig utbildad. Men eftersom min älskade sambo ska om nån vecka börja på Polishögskolan här i Umeå, vilket har vart hans dröm i många år, så vill jag vänta tills han ska börja aspiranten till att börja plugga. Eftersom det bara är ett år jag ska plugga så har jag gott om tid. Ska ändå plugga in Matte B och naturkunskap B. Så nu är ni uppdaterade på mina tankar och mitt liv. Nu känns det riktigt bra, det känns som att polletten har trillat ner och målet är glasklart. Slut på velandet och halvdanna val. Tjihoo! Och jag lär behöva folk att träna på och där ligger nära och kära på listan ;) , win win situation! 

 

Och imorgon åker vi till Playa del Ingles! Planet går tolv imorgon natt från Umeå.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0