Sundsvalls äventyr!

I onsdags åkte jag och Sissi till Sundsvall över dagen. :) Måste säga att de va den roligaste dagen på länge! :) Började åka från ösd 9 eller ja snarare halv 10 på morgonen. Va framme typ halv ett kanske? Blev lunch på Ikea och sen shopping shopping shopping hela dagen, och massa skratt såklart. Men roligast va nog faktiskt hemresan haha!
Eftersom jag körde dit så fick Sissi köra hem. Problem nummer 1; När vi väl skulle åka ifrån birsta så visste vi fan inte vilket håll vi skulle åt?! Som att man lägger de på minne vilket håll man kom från när man är så nöjd att man är framme. Vi gissade åt höger, de va fel så vi vände lite smidigt. Väl ute och på rätt väg så skulle vi oxå svänga åt nåt håll i en rondell antingen mot sundsvall eller mot typ nåt på R kommer inte ihåg va de hette. Lite oense om vilken avfart vi skulle ta så stannade föraren på ett ställe som va jaa vad ska man säga mindre lägligt? (Hahah lovade föraren att jag inte skulle yttra mig om vart så ni får väl gissa.) Smått panikartat va de i bilen en stund medans jag; skriker nej men här kan vi juh inte stanna! Köra bara!! Sjuukt kul nu efteråt hahaha! Aja avtagsvägen vi valde va oxå fel... Så vi kör typ 40 på en 70 väg för att försöka se i mörkret och dimman ett lämpligt ställe att vända på. Bilarna bakom va nog inte nöjd med oss. Så tillslut tog vi första bästa "väg" vi såg. En smaaal liten väg som va kolsvart och som ledde rakt in i mörka skogen. Efter att ha haft lite överläggning med en karta i högsta hugg så kom vi fram till att vi nog skulle köra mot sundsvall ändå i den förbaskade rondellen. Haha jaa de va en mycket underhållande färd för oss båda tror jag! :D Höll oxå på att köra på en räv som stod och glodde mitt i vägen.. Meen den slapp bli köttfärs som tur va. :) Tack för en underbar dag vännen min! :)




Jaa men just, vi adopterade en elefant som fick följa med Siss hem! :)


Sissi köpte sin första kjol Grattis Sissi! De va fan på tiden ;)


Hemgång! Knepigt att vända på den smala vägen då de va ett dike och sen äng på båda sidorna av vägen där vi inte ville fastna! Men tjejen klarade så fint så :)


Jaa då ni behöver inte va oroliga, säkerheten först! ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0