Think love!

I relationer så är vi så vana att klaga på andra personer, till exempel " min arbetskamrat är så lat, min man gör mig tokig, mina vänner är så jobbiga.” Man fokuserar ofta på den andra personens tråkiga sidor. Men för att en relation ska verkligen fungera så måste vi börja fokusera på vad vi tycker om i den andra personen istället på vad vi ogillar. För när vi fokuserar på de dåliga så är de fler dåliga sidor du lägger märket till och stör dig på, hur litet de än kan vara.

Även fast man har en riktigt dålig relation så kan man vända på steken och få den underbar igen, som den faktiskt en gång måste ha vart. Hämta papper och penna och för de närmsta 30 dagarna skriv ner allt du uppskattar och tycker om hos den andra personen. Tänk på alla andledningar varför du älskar människan. Om de är hur mycke du tycker om dens humor eller hur bra de stöttar dig i olika saker eller hur vackra dens ögon är. Vad de än kan vara, skriv ner de. De du kommer att upptäcka är att när du koncentrerar dig på de som är possetivt istället för de du tycker mindre om, är att de du tycker mindre om är en fis i rymden om du jämför med personens starka sidor och de du älskar om den personen. De gäller alla förhållanden kompisar, partner, föräldrar, syskon, arbets kompisar m.m

Prova får du se, börja tänka så om alla du känner och alla du möter så ska du se vilka underbara människor du kommer att ha turen att känna!



Kommentarer
VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Tack för att du svarade på min omvända frågestund, att skänka alla människor lycka låter som en härlig idé! :)



Spännande text och visst har du rätt. Att enbart fokusera på människors negativa sidor bidrar inte till något gott, speciellt inte om man är i förhållande med dem :)

2009-11-05 @ 11:28:19
URL: http://viktoriae.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0