Take a chance?

Nu ar de stora beslut som jag ma ta innan veckan ar slut. Ska jag aka upp till Airlie Beach och hoppas pa att jobb lyckan ar battre dar uppe eftersom de ar ett turiststalle fullt med backpackers som aker ut med batar sa de inte ar riktigt ett stalle manga stannar och jobbar eller ska jag kampa vidare har? Dar uppe sa finns de fler backpacker barer och maaassor med olika batar som man kan jobba pa. De vore verkligen drommen att fa ett jobb dar uppe i ett tvattakta paradis. Jag har finkammat Brisbane flera ganger och de finns inga jobb har, pratade med en kille for nan vecka sen som sa att han oxa hade gjort de och de va omojligt inte ans pa en matt butik hade dom nan plats for han. Sa de ar inte bara jag som verkar ha svart att hitta nat mer permanet som betalar hyfsat bra. De kostar en del att ta sig upp dit eftersom de ar 18 timmar med buss (!!!) sa de blir hela natten pa buss men de kanns som att de kan va vart att lagga ut pengar pa de for att fa ett roligt och bra jobb dar uppe. Dessutom kommer Jimmy upp och joinar mig efter 3 veckor men om jag valjer att jobba pa ett outback bar ute i ingenstans (vilket inte kanns lockande!! ) sa kommer vi inte ses tills typ jul vilket kanns segt. Dessutom juh mer jag forskar om de sa juh mindre vill jag ut pa ett liiitet stalle mitt ute i oknen i princip bland ormar och spindar och skorpioner. Da aker jag heldre upp till Airlie och jobbar med nat jag vill och nat jag kan ha nytta av i framtiden. Ahhh beslut beslut beslut... De verkar vara ett latt val meen...hmm de kanske ar de anda? Jag har juh som inget att forlora pa de mer an pengar och de kommer jag juh gora har med om jag inte far ett jobb som betalar. Ma snacka lite med Jimmy nar han vaknar om typ en timme.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0