Lussebullar & Jobb

Mycke som har hänt de senaste dagarna. I måndags så skulle vi baka lussebullar hos Pelle men saffran kostade nå så sjuktjävlamycke så de blev kanelbullar istället. Men att baka med två av de manliga könet blev de lite underliga problem, tex Jimmy satt och läste receptet och skulle räkna om från dl till cup men han sa att mjölet skulle i sen efter de va en deg så skulle sockret och saltet i?! hahah de kan man säga blev lite knepigt att försöka få de jämt in i en färdig deg. :p Men de gick tillslut, sen finns inte varken pärlsocker eller färsk jäst här i Australien så de blev torrjäst och strösocker istället. Bullarna blev goda så de blev lite sen adventsfika. :)

Annars i veckan har jag bara jobbat, har fått två dagar till på mitt schema så de blir inte att jag hinner göra så mycke annat. Jag känner att man är inte van att jobba och kliva upp på en speciell tid, man blir ovan ganska fort usch men de är skönt att få jobba igen även fast mitt jobb är sjukt ogivande men de är inte så läge kvar. :p
Lite bilder från i Lördags så vi hade Room party med två Engelska brudar och en kompis till dom, hade jäkligt kul!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Cecilia

<3

RSS 2.0